Strašidla 2017

Jako již tradičně jsme se druhou lednovou sobotu vypravili na akci pořádanou 4. přístavem v Praze. Tentokráte jsme to nepojali jako masovou akci pro třicet dětí, ale při vytížení vedoucích a s ohledem na nastupující chřipkovou epidemii jsme se rozhodli posádky vybrat a jet tam pouze se soutěžními trojicemi nachystanými bodovat a hlavně se během závodu neztratit.
Holky dokázaly slepit jednu hlídku, kluci pak hned tři. Odjížděli jsme tentokráte v poklidu až po desáté, neměli jsme ambice navštěvovat žádné výstavy, expozice (dinosaury, lego, vláčky atd.), což oplakal zejména Sysel, který se na to těšil prý už od léta. Na nádraží jsme se sešli všichni kromě Datla, Šotka a Šipky, takže pouze Džína reprezentovala. Trochu to rozhodilo pečlivě nachystané hlídky, ať děláme, co děláme, tak nám jeden kluk a holka přebývá, ale to se nedá nic dělat, prostě jedeme a domů je přece nepošleme.
Hlídky a účastníci pro tento závod:
Kategorie A (nejmenší): Bobeš, Piloun, Aladin, (doplňuje Šimon)
Kategorie B (střední): Sysel, Vosák, Marlin; a druhá Rosňa, Šikula, Myška (doplňuje Drnďa)
Kategorie C (starší): Drobek, Nemo, Pampy
Daří se nám vysvětlit pokladní ČD, že i když nemáme tři dny předem zažádáno o hromadnou jízdenku, chceme hromadnou jízdenku. Vysvětluje nám pět minut výhody předchozí rezervace a za třicet vteřin nám tu hromadnou jízdenku stejně dala.
Bohužel je ve vlaku našlapáno, tak většina postává a posedává v uličce.

Navzdory přípravě na sucho přece jen úplně nevěříme, že se nikdo neztratí v zákoutích uliček a tak už cestou na start se pokoušíme
s Džínou vysvětlit hranice a rozdáváme do hlídek velké a barevné mapy. Při vědomí nevýhody, že nejsme z Prahy, je třeba ukázat i takové samozřejmosti jako je Prašná brána, Národní divadlo (ležící na hranicích závodního území), jakož i v centru položené
Staroměstské náměstí. Je jasné, že nenajdeme úplně všechno, ale v Letenském tunelu (zcela mimo území) snad neskončí nikdo.
Pro jistotu jsme nachystali malý orientační test. Džína se ukryla v uličce Hlavsova a já od Národního divadla vypouštím všechny, aby ji našli. No a představte si ! nenašla ji ani jedna hlídka!!! Tak to je docela katastrofa hned na začátek…
(chyba byla asi v tom, že jsem jim řekl, že je v Platnéřské ulici, takže ji hledali jinde, ale já bych řekl, že když ji tam nenašli, tak mohly jít hledat do té Hlavsovy… no asi je to nenapadlo, budiž, prominuto ☺)
Tradičně jdeme na oběd do McDonalda, každý dostává stovku na hlavu a ať si s tím hlídky poradí, jak umí. Nejvíc to vychytali
nejstarší, kterým zbyla koruna, ale jinak utrácet umí všichni (holky naopak umí nejvíc šetřit, vrátily mi dokonce 120,-).

A už se přesouváme na start na Kampu, Džína letí předem zajistit nízká startovní čísla, abychom byli dříve v cíli, daří se nám utrhnout starty ve druhé a třetí čtvrthodině od startu v 15:00. Jako první vybíhají vlčata, pak během 15 minut i ostatní, frčí to po minutách, každou minutou jdou hlídky za každou kategorii a tak je do hodiny a půl všechno na trati.
Samotný závod byl složený z luštění umístění strašidel a následném dohledání v ulicích města. Postupně přišlo šero, ale i tak se nám nikdo neztratil, což je plus, kterého si cením nejvíce. Potkáváme kamaráda Jupa, se kterým se jdeme také podívat do ulic.

Našli jsme asi 8 strašidel, třeba golem byl opravdu parádní. Dokonce nás i kamerovala televize ze Zpráviček na Déčku, ale jak jsem se pak díval na záznam, tak záběry se mnou vystřihli, nevím proč… jako strašidlo přece vypadám a jménem taky splňuju, takže diskriminace. Další jsme nestihli, protože už se blížil dvouhodinový limit pro vlčata, tak jsme pospíšili do cíle, abychom si je tam odlapili. Překvapivě nikdo letos nepřiběhl do cíle později a neztratil tak zbytečně body.

Asi i díky tomu dopadly naše hlídky letos velmi velmi slušně. Třebaže už se nachyloval čas a vlak s odjezdem v 19:20 jsme předem odpískali, na vyhlášení jsme chtěli zůstat, už jen proto, že obě B hlídky doběhly se skvělými výsledky. Holky našly všechna strašidla, klukům chybělo jen jedno z patnácti.

Nicméně organizátoři natahovali vyhlašování jako žvýkačku, takže na náš vlak ve 20:01 jsme vystřelili ještě před úplným koncem. Ale Džína aspoň zašla za pořadateli a získala výsledky hlídek a nakonec i diplomy,
protože hlídka Rosňa, Šikula, Myška jištěná Drnďou získala třetí místo!! a za nimi Sysel, Vosák a Marlin byli na místě čtvrtém! (a to ještě Sysel zapomněl jeden ze získaných lístků v batohu, ale jinak je pravda, že se orientoval s hlídkou excelentně – zaslouží
pochvalu). V této kategorii bylo 76 hlídek, což jen vyzdvihuje skvělý výsledek našich barev.
I ostatní byli výborní. Nejmladší vlčata byla na osmém místě ze 46 hlídek, a kdyby bývali objevili jedno strašidlo navíc,
tak jsou na čtvrtém a kdyby dvě, tak už na bedně. Navíc byli druzí mezi mimopražskými hlídkami! Nejstarší skauti obsadili dělené 26. místo se ziskem devíti bodů se nedalo pomýšlet na lepší výsledek, zde přece jen mohl být výkon lepší.

Pochodujeme ostrým pochodem přes Národní třídu a Václavák na nádraží, kde je i čas na desetiminutový rozchod. Ohlašujeme rodičům návrat v devět na nádraží a tentokráte v pohodlí expresního vlaku frčíme hodinku domů.